Dňa 30. 11. 2022 boli zverejnené výsledky e-testovania, ktorého sa zúčastnili vybraní žiaci Súkromnej školy umeleckého priemyslu v Žiline. V spolupráci s Národným inštitútom vzdelávania a mládeže v Bratislave absolvovali elektronické testovanie schopností zo slovenského jazyka a literatúry a z anglického jazyka.
V e-teste z anglického jazyka na úrovni B1 dosiahli žiaci nadpriemernú úroveň schopností v oblasti Počúvanie s porozumením (percentil 64). V oblastiach Gramatika a lexika a Čítanie s porozumením získali priemernú úroveň schopností. Najúspešnejšími žiakmi v testovaní z anglického jazyka na úrovni B1 sa stali – Nina Kvetoslava Backová z III.A, Júlia Šimáková z III.B a Ema Valientová z III.B, ktoré získali úspešnosť v teste 93,9 %. Do e-testovania z anglického jazyka na úrovni B1 sa zapojilo 27 žiakov, t.j. 11,4 % žiakov školy.
V e-teste z anglického jazyka na úrovni B2 dosiahli žiaci nadpriemernú úroveň schopností v oblasti Gramatika a lexika (percentil 62). V oblastiach Počúvanie s porozumením a Čítanie s porozumením získali priemernú úroveň schopností. Najúspešnejšími žiakmi v testovaní z anglického jazyka na úrovni B2 sa stali – Aneta Bolibruchová zo IV.A, Viktória Korbášová z II.A, Pavol Košiar zo IV.B, Ryder Kotman z I.B, Xénia Veronika Orlická z II.B a Ria Magdaléna Salajová z II.B, ktorí získali úspešnosť v teste 90 %. Do e-testovania z anglického jazyka na úrovni B2 sa zapojilo 76 žiakov školy, t.j. 32,2 % žiakov školy.
V e-teste zo slovenského jazyka a literatúry, zameranom na čítanie s porozumením, dosiahli žiaci 2. ročníka priemernú úroveň schopností (percentil 54). Najlepší výsledok získala Petronela Stopková z II.B s úspešnosťou v teste 83,3 %. Do e-testovania čitateľskej gramotnosti sa zapojilo 56 žiakov, t.j. 93,3 % žiakov 2. ročníka.
V e-teste zo slovenského jazyka a literatúry, zameranom na tematické oblasti Jazyk, Čítanie s porozumením a Literárna výchova, dosiahli žiaci 4. ročníka priemernú úroveň schopností (percentil 50). Najlepší výsledok získala Lenka Jopčíková zo IV.A s úspešnosťou v teste 93,8 %. Do e-testovania zo slovenského jazyka a literatúry sa zapojilo 49 žiakov, t.j. 87,5 % žiakov maturitného ročníka.
Výsledky elektronického testovania umožnia vyučujúcim materinského jazyka a cudzieho jazyka analyzovať rozdiely v dosiahnutej úrovni jazykových schopností žiakov a aplikovať nové pedagogické stratégie do vyučovania slovenského jazyka a literatúry a anglického jazyka v nasledujúcom období.
PaedDr. Peter Majer