Klauzúrne práce žiakov 3. ročníka

Obhajoby klauzúrnych prác žiakov 3. ročníka Súkromnej školy umeleckého priemyslu v Žiline sa uskutočnili dňa 21. 06. 2024. Témy boli špecificky navrhnuté pre jednotlivé študijné odbory, aby podporili žiakov v rozvoji ich odborných zručností a umeleckého prejavu.

V študijnom odbore 8603 M grafický a priestorový dizajn mali žiaci za úlohu vytvoriť návrhy a realizácie na tému „Mačka vo vreci“. Táto téma nabádala k interpretácii známeho príslovia a realizácii vo forme 2D alebo 3D dizajnu. Cieľom bolo vytvoriť umelecké dielo, ktoré vyjadruje koncept neočakávaného alebo skrytého. Žiaci mali možnosť experimentovať s rôznymi materiálmi a technikami, pričom kládli dôraz na originalitu a kreatívne myslenie.

Žiaci študijného odboru 8604 M grafický dizajn sa venovali tvorbe kampane. Cieľom bolo navrhnúť komplexnú vizuálnu identitu kampane vrátane loga, plagátov, letákov, webových stránok a ďalších propagačných materiálov. Žiaci preukázali schopnosť pracovať s jednotným vizuálnym štýlom, efektívne komunikovať posolstvo a zaujať cieľovú skupinu.

V študijnom odbore 8614 M dizajn interiéru mali žiaci za úlohu navrhnúť expozíciu pre výstavu EXPO. Téma zahŕňala návrh výstavného stánku alebo priestoru, ktorý prezentuje konkrétny produkt, službu alebo myšlienku. Cieľom bolo vytvoriť atraktívny a funkčný priestor, ktorý láka návštevníkov a efektívne prezentuje vystavované predmety. Výsledné realizácie zohľadnili ergonomické, estetické a praktické aspekty dizajnu.

Žiaci študijného odboru 8641 M propagačné výtvarníctvo sa zamerali na tému „Divadlo“. Ich úlohou bolo navrhnúť vizuálnu identitu pre divadelné predstavenie alebo divadelnú sezónu. Projekt zahŕňal návrh plagátov, programu, scénografie, kostýmov a ďalších propagačných materiálov. Cieľom bolo vytvoriť súdržný a vizuálne pútavý dizajn, ktorý odráža atmosféru a charakter divadelného predstavenia.

Každá z uvedených tém ponúkla tretiakom možnosť prejaviť svoj talent, kreativitu a zručnosti v konkrétnom študijnom odbore. Klauzúrne práce sú kľúčovou súčasťou ich vzdelávania, poskytujú príležitosť aplikovať získané vedomosti v praxi a pripraviť sa na budúce profesijné výzvy. Vedenie školy ďakuje vyučujúcim navrhovania a umeleckej praxe za spoluprácu pri obhajobách klauzúrnych prác.

PaedDr. Peter Majer, MBA