Formatívne hodnotenie sa zameriava na podporné a priebežné hodnotenie žiakov s cieľom rozvíjať ich schopnosti, poskytovať spätnú väzbu a motivovať ich k ďalšiemu rozvoju. Zdôrazňuje rast a zlepšenie, pričom poskytuje žiakom jasnú predstavu o tom, kde sa nachádzajú a ako môžu napredovať. Metódy formatívneho hodnotenia umožňujú aktívne zapojenie žiakov do vzdelávania a podporujú ich motiváciu, rozvoj kreativity a kritického myslenia. V novom školskom roku plánujeme realizovať formatívne hodnotenie žiakov vo všetkých vyučovacích predmetoch a rozšíriť hodnotenie vybraných vyučovacích predmetov kategóriami – aktívne absolvoval, absolvoval a neabsolvoval.
Etická výchova a náboženská výchova zdôrazňujú rozvoj hodnotového systému, empatie, tolerancie a kritického myslenia. Telesná a športová výchova sa sústreďuje na podporu fyzického rozvoja, tímovej spolupráce a zdravých návykov. AI v umení a dizajne poskytuje priestor na inovatívne myslenie, experimentovanie s technológiami a reflexiu etických a právnych aspektov využívania umelej inteligencie. Dejepis a občianska náuka sa venujú rozvoju schopnosti analyzovať historické a spoločenské súvislosti, pričom podporujú aktívne občianstvo a porozumenie demokratickým princípom.
Kritériá hodnotenia žiakov kategóriami aktívne absolvoval, absolvoval a neabsolvoval v uvedených vyučovacích predmetoch upraví znenie školských vzdelávacích programov, s účinnosťou od 01. 09. 2025. Plánovaná inovácia v hodnotení a klasifikácií poskytne komplexný pohľad na prístup žiakov k vyučovaniu, pričom zohľadní nielen fyzickú prítomnosť, ale aj mieru zapojenia a aktivity. Veríme, že uvedená zmena prispeje ku zlepšeniu kvality vzdelávania v našej škole a ku podpore formatívneho hodnotenia žiakov.
Ing. Václav Dostálek, riaditeľ školy