Finančná kultúra – výsledky testovania

Problematika finančnej kultúry v Súkromnej škole umeleckého priemyslu v Žiline otvára otázky súvisiace s rozvíjaním finančnej gramotnosti a zodpovedného prístupu k financiám medzi žiakmi, študujúcimi výtvarné umenie a dizajn. Mnohí mladí ľudia čelia po ukončení štúdia výzvam, ktoré vyžadujú správne rozhodovanie v oblasti osobných financií, vrátane rozpočtovania, šetrenia a investovania. 

Vzhľadom na umelecké zameranie školy  je dôležité začleniť aspekty finančnej kultúry do vzdelávania spôsobom, ktorý spája teoretické poznatky s praktickými úlohami. Cieľom vzdelávania žiakov školy v oblasti finančnej kultúry je získať základné finančné zručnosti a pochopiť význam ekonomických princípov, ktoré pomôžu žiakom lepšie zvládať výzvy spojené s finančnou stránkou ich budúceho umeleckého či podnikateľského života. Uvedenému účelu slúžilo testovanie, ktoré sme realizovali v rámci vzdelávacieho programu FinQ od 14. 10. 2024 do 17. 10. 2024 vo všetkých ročníkoch štúdia s uvedenými výsledkami:

– priemerná úroveň čítania s porozumením – 50,25 %

– priemerná úroveň abstrahovania informácií – 68,28 %,

– priemerná úroveň argumentovania – 22,50 %,

– priemerná úroveň overovania hypotéz – 34,19 %,

– priemerná úroveň posúdenia a výberu alternatív konania – 73,72 %,

– priemerná úroveň revidovania konania – 90,77 %.

Výsledky testovania budú predmetom analýzy a ďalšieho smerovania finančného vzdelávania žiakov v školskom roku 2024/2025. Elektronické testovanie bolo realizované po druhýkrát pod vedením Mgr. Ivany Staníkovej – supervízorky pre finančnú kultúru.

PaedDr. Peter Majer, MBA