Medzinárodná kampaň GMW

Súkromná škola umeleckého priemyslu v Žiline sa v školskom roku 2024/2025 zapojila do medzinárodnej kampane Global Money Week, ktorá podporuje rozvoj finančného vzdelávania.

V rámci kampane sa na celom Slovensku od 17. marca 2025 do 23. marca 2025 uskutočnia vzdelávacie aktivity na zvýšenie finančnej gramotnosti. Témou tohto ročníka je „Preveruj si ‚dobré‘ rady, nech neskočíš na návnady“ (Think before you follow, wise money tomorrow).

Cieľom kampane je motivovať mladých ľudí k pravidelnému finančnému vzdelávaniu, naučiť ich overovať zdroje informácií, rozpoznávať dezinformácie a odhaliť rôzne podvodné praktiky. Táto téma je mimoriadne aktuálna, keďže rast počtu online „odborníkov“ na financie, ako aj využívanie digitálnych služieb a umelej inteligencie, sťažuje rozlíšenie spoľahlivých zdrojov. Nesprávne finančné rozhodnutia môžu mať vážne dôsledky, a preto je dôležité vedieť sa v tejto oblasti orientovať.

Koordinátorkou kampane v podmienkach školy je Mgr. Ivana Staníková, supervízorka pre finančnú kultúru.

PaedDr. Peter Majer, MBA