Dňa 18. decembra 2024 sa uskutočnili obhajoby polročných samostatných prác žiakov 2. ročníka Súkromnej školy umeleckého priemyslu v Žiline, ktorých sa zúčastnili aj žiaci 1. ročníka ako pozorovatelia. Druháci preukázali svoje odborné zručnosti a kreativitu prostredníctvom tém, ktoré reflektovali ich špecializáciu a podporili ich umelecký rozvoj.
Žiaci študijného odboru 8603 M grafický a priestorový dizajn spracovali tému Mechanická hračka. Počas vyučovania výtvarnej prípravy a umeleckej praxe vytvorili návrhy a realizácie mechanickej hračky, ktorá spája estetiku a funkčnosť. Zamerali sa na konštrukčné riešenia, pohybové prvky a originalitu dizajnu, pričom využili rôznorodé materiály a techniky.
Architektúra – grafické transformácie v priestore bola téma, ktorú riešili žiaci študijného odboru 8604 M grafický dizajn. Cieľom zadania bola transformácia architektonických motívov do grafických foriem. Detaily architektonických fragmentov, tvarov a textúr zmenili žiaci do nezvyčajných kompozícií, vytvorili návrhy a realizácie hĺbkotlačovou technikou. Experimenty s priestorovými kompozíciami, abstrahovaním a grafickými technikami vierohodne zachytili štruktúru vybraného prvku architektúry.
Žiaci študijného odboru 8614 M dizajn interiéru spracovali tému Štruktúra v interiéri s presahom do architektúry. Druháci navrhli štruktúry, ktoré sa uplatnili v interiéri a súčasne vytvorili vizuálnu alebo funkčnú väzbu na exteriér. Cieľom zadania bolo prepojiť interiérové prvky s architektonickým prostredím a vytvoriť harmonický dizajn. Aktuálna téma reagovala na obsah školského vzdelávacieho programu, v rámci ktorého sa žiaci interiérového dizajnu zaoberajú aj architektúrou a architektonickými riešeniami interiéru.
Téma Abstrakcia – štylizácia umožnila žiakom študijného odboru 8641 M propagačné výtvarníctvo preskúmať abstraktné výtvarné postupy a transformovať reálne prvky do štylizovanej formy. Dôraz bol kladený na experimentovanie s tvarom, farbou a textúrou.
Polročné samostatné práce ponúkli žiakom 2. ročníka príležitosť na rozvoj kreatívneho myslenia a praktických zručností, zároveň pripravili zázemie pre ich ďalší odborný a umelecký rast. Vedenie školy ďakuje vyučujúcim výtvarnej prípravy a umeleckej praxe za spoluprácu pri spracovaní výsledných návrhov a realizácií.
PaedDr. Peter Majer, MBA