Žiaci 3. ročníka Súkromnej školy umeleckého priemyslu v Žiline pracovali na polročných samostatných prácach, ktorých témy boli prispôsobené špecifikám jednotlivých študijných odborov. Zároveň im umožnili prejaviť kreativitu, technickú zručnosť a schopnosť realizovať vlastné nápady. Obhajoby polročných samostatných prác sa uskutočnili dňa 17. decembra 2024 za účasti žiakov 2. ročníka ako pozorovateľov.
Žiaci študijného odboru 8603 M grafický a priestorový dizajn spracovali návrhy a realizácie na tému Svietidlo. Vytvorili funkčné a estetické svietidlá s dôrazom na originálny dizajn, využitie inovatívnych materiálov a technológií. Žiaci sa zamerali aj na praktické využitie a zapracovanie svetelných efektov.
Tvorba vizuálneho konceptu pre krátke naratívne formy, ktoré možno „vložiť do vrecka“ ako miniatúrne knižky, zložené ilustrácie či komiksy, to boli hlavné myšlienky zadania na tému Príbehy do vrecka, ktoré spracovali žiaci študijného odboru 8604 M grafický dizajn. Žiakom sa podarilo prepojiť grafické rozprávanie príbehu s precíznou typografiou a dizajnom.
Experimentovanie s fotografiou ako médiom na vizuálne rozprávanie príbehov alebo zachytenie myšlienky sa stalo podkladom pre zadanie žiakov študijného odboru 8606 M fotografický dizajn pri spracovaní témy Ilustratívna fotografia. Dôraz bol kladený na kompozíciu, svetlo a postprodukciu, aby výsledné fotografie mali ilustratívny charakter. Súčasťou prezentácie boli videá, vytvorené počas vyučovania umeleckej praxe.
Žiaci študijného odboru 8614 M dizajn interiéru spracovali tému Svietnik ako interiérový doplnok. Návrh svietnika, ktorý plní nielen funkčnú úlohu, ale zároveň pôsobí ako estetický prvok interiéru, zvládli na profesionálnej úrovni. Žiaci pracovali s formou, materiálom a detailmi, ktoré zvýraznili originalitu ich návrhu.
Žiaci študijného odboru 8641 M propagačné výtvarníctvo vytvorili návrhy na tému Obal pre konkrétny produkt. Cieľom zadania bolo spojiť funkčnosť obalu s atraktívnym vizuálnym spracovaním, ktoré upúta pozornosť a zaujme cieľovú skupinu.
Tohtoročné zadania polročných samostatných prác ponúkli žiakom 3. ročníka príležitosť preskúmať nové prístupy k riešeniu dizajnérskych výziev a zároveň rozvíjať ich vlastný umelecký prejav. Vedenie školy ďakuje vyučujúcim hlavného odborného predmetu a umeleckej praxe za spoluprácu pri navrhovaní a realizácii výtvarných prác.
PaedDr. Peter Majer, MBA