Podpora wellbeingu vo vzdelávaní

Svetová zdravotnícka organizácia zadefinovala duševné zdravie ako „stav pohody – wellbeing, v ktorom jednotlivec môže uskutočniť svoje schopnosti, vie zdolávať stresové situácie bežného života, vie produktívne pracovať a prispievať do života spoločnosti“. Wellbeing žiakov predstavuje súbor viacerých ukazovateľov a v procese vzdelávania ho možno definovať ako „cítiť sa dobre a dobre sa učiť“.

V termíne od 23. 10. 2023 do 25. 10. 2023 sa žiaci druhého, tretieho a štvrtého ročníka opäť zapoja do sociálno-psychologických aktivít zameraných na podporu duševného zdravia a pozitívnej sociálnej klímy, ktoré pripravila školská psychologička. Rozvíjanie priaznivých medziľudských vzťahov v Súkromnej škole umeleckého priemyslu v Žiline vychádza zo „Stratégie podpory wellbeingu vo vzdelávaní na roky 2022 – 2024“, ktorú sme prijali v auguste 2022.

Pozitívna sociálna klíma a sociálne vzťahy zložené na dôvere, opore, podpore, vzájomnej pomoci a tolerancii odlišností pozitívne ovplyvňujú životnú spokojnosť žiakov, ich wellbeing a kvalitu života, zároveň pozitívne vplývajú na ich výkonnosť a školskú úspešnosť.

PaedDr. Peter Majer, výchovný poradca