Súkromná škola umeleckého priemyslu v Žiline realizuje v školskom roku 2023/2024 národný projekt OP ĽZ „Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov 3“, ktorý významne podporuje zmeny v inkluzívnom vzdelávaní prostredníctvom činnosti školskej psychologičky a členov školského podporného tímu. Špecifickým cieľom projektu je zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výchovno-vzdelávacie výsledky a kompetencie žiakov.
V aktuálnom školskom roku je činnosť školskej psychologičky zameraná na monitoring menej úspešných žiakov, rozvíjanie pozitívnej sociálnej klímy v škole a prijímanie podporných opatrení v súčinnosti s vedením školy, triednymi učiteľmi a členmi školského podporného tímu. V činnosti školskej psychologičky dominujú individuálne konzultácie so žiakmi, rodičmi a pedagogickými zamestnancami, zabezpečenie krízovej intervencie, wellbeing žiakov a pedagógov, preventívne aktivity a rozvoj inkluzívneho vzdelávania.
Úlohou školského podporného tímu je koordinovať rozvoj inkluzívneho vzdelávania v podmienkach školy, uplatňovať moderné vzdelávacie prístupy a pedagogické stratégie zamerané na rozvíjanie pozitívnej sociálnej klímy, spolupracovať so zariadeniami výchovného poradenstva a prevencie a poskytovať odborné poradenstvo žiakom, zákonným zástupcom a pedagogickým zamestnancom na úrovni 1. a 2. stupňa.
Prostredníctvom aktuálneho národného projektu pokračujeme v implementácii princípov inkluzívneho vzdelávania do výchovno-vzdelávacieho procesu, ktoré sme začali aplikovať v pedagogickej praxi od školského roku 2020/2021 v rámci realizácie národného projektu OP ĽZ „Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov 2“.
PaedDr. Peter Majer, výchovný poradca
Plagát – Národný projekt POP3