Súkromná škola umeleckého priemyslu v Žiline realizuje od školského roku 2020/2021 národný projekt OP ĽZ „Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov II“, ktorý významne podporuje pozitívne zmeny v inkluzívnom vzdelávaní prostredníctvom činnosti školskej psychologičky a členov školského podporného tímu. Špecifickým cieľom projektu je zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výchovno-vzdelávacie výsledky a kompetencie žiakov.
V aktuálnom školskom roku je činnosť školskej psychologičky zameraná na monitoring menej úspešných a problémových žiakov, analýzu školskej a triednej klímy a prijímanie podporných opatrení v súčinnosti s vedením školy, triednymi učiteľmi a členmi školského podporného tímu. V činnosti školskej psychologičky dominujú individuálne konzultácie so žiakmi, rodičmi a pedagogickými zamestnancami, zabezpečenie krízovej intervencie, wellbeing žiakov a pedagógov, preventívne aktivity a rozvoj inkluzívneho vzdelávania.
Úlohou školského podporného tímu je koordinovať rozvoj inkluzívneho vzdelávania v podmienkach školy, uplatňovať moderné vzdelávacie prístupy a pedagogické stratégie zamerané na rozvíjanie pozitívnej sociálne klímy, spolupracovať so zariadeniami výchovného poradenstva a prevencie a poskytovať odborné poradenstvo žiakom, zákonným zástupcom a pedagogickým zamestnancom. V rámci aktuálnej transformácie poradenského systému poskytujú zamestnanci školy podpornú úroveň 1. a 2. stupňa.
Súkromná škola umeleckého priemyslu v Žiline prostredníctvom národného projektu úspešne implementuje princípy inkluzívneho vzdelávania do výchovno-vzdelávacieho procesu, vytvára predpoklady na zlepšenie výchovno-vzdelávacích výsledkov žiakov a uplatňuje rovnaký prístup žiakov ku vzdelávaniu.
PaedDr. Peter Majer, výchovný poradca
Plagát – Národný projekt POP II