Určite vám beží hlavou myšlienka v čom môže byť užitočná školská psychologička? V tomto retrospektívnom príspevku si pripomenieme našu spoluprácu a aktivity za 1. polrok školského roka 2021/2022.
Viacerým z vás sa podarilo absolvovať množstvo individuálnych konzultácií a rozhovorov, na základe ktorých vnímam úžasné pokroky a napredovanie k želanej zmene, veľmi ma bavilo byť vašim sprievodcom na tejto ceste.
V skupinovej práci sme sa vzájomne spoznávali, najmä so žiakmi prvého a druhého ročníka. Pozreli sme sa na to, čo je efektívne učenie a ako vieme byť spolu prepojení bez toho, aby sme sa na seba pozerali alebo sa rozprávali. S niektorými triedami sme zisťovali aké sú skupinové hodnoty, ktoré napomáhajú k tomu, aby sa nám lepšie žilo a spolupracovalo. Otvorili sme témy stresu a spôsobov zvládania záťaže, oceňujem výnimočnú kreativitu všetkých účastníkov našich spoločných stretnutí aj v tomto smere, nielen v umeleckom.
Bola som súčasťou školského inkluzívneho tímu, s ktorým sme realizovali školenia a podporné opatrenia pre napredovanie školskej inklúzie. V rámci našej spolupráce sa nám podarilo spolu s vedením školy, pedagógmi aj rodičmi efektívne spolupracovať na dosiahnutí spoločných cieľov. Rovnako treba spomenúť aj prácu s menej úspešnými žiakmi a žiakmi so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Mala som možnosť nazrieť do vašej výtvarnej tvorby počas praktického vyučovania a pozorovať tvorivý proces v akcii, čo bolo pre mňa veľmi inšpiratívne.
Ďakujem za vašu dôveru a teším sa na ďalšiu spoluprácu v 2. polroku školského roka 2021/2022.
Mgr. Veronika Luksa, školská psychologička