Školský podporný tím

Školský podporný tím predstavuje spolupracujúcu skupinu odborníkov, ktorá zabezpečuje podporný servis pre žiakov, rodičov a pedagógov. V Súkromnej škole umeleckého priemyslu v Žiline pracuje školský podporný tím od školského roku 2022/2023.

V oblasti poradenstva a intervencie efektívne reaguje na široké spektrum potrieb a záujmov žiakov, podporuje ich celkový rozvoj a pomáha riešiť rôznorodé problémy vo vzdelávaní a zvládanie ťažkostí od jednotlivca po celú triedu. Jednotliví členovia tímu pracujú nezávisle v rámci svojej špecializácie, zároveň sú schopní spolupracovať ako tím, ak je potrebný komplexný prístup. Školský podporný tím úzko spolupracuje s triednymi učiteľmi, školskými poradenskými zariadeniami a ďalšími externými odborníkmi.

Školský podporný tím: 

– riaditeľ školy – Ing. Václav Dostálek – vaclav.dostalek@skolaumenia.sk,

– koordinátorka tímu – školská psychologička – Mgr. Veronika Luksa – veronika.luksa@skolaumenia.sk,

– výchovný poradca – PaedDr. Peter Majer – peter.majer@skolaumenia.sk,

– kariérová poradkyňa a koordinátorka školskej inklúzie – PaedDr. Iveta Homolová – iveta.homolova@skolaumenia.sk,

– koordinátor prevencie – Mgr. Milan Bibík – milan.bibik@skolaumenia.sk.

Hlavné úlohy školského podporného tímu:

Diagnostika a hodnotenie: identifikácia špeciálnych vzdelávacích potrieb žiakov, pedagogická diagnostika žiakov, spolupráca s učiteľmi a rodičmi pri zisťovaní vzdelávacích potrieb žiakov.

Individuálna podpora: poskytovanie individuálnej podpory pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, implementácia podporných opatrení pre menej úspešných žiakov, vytváranie individuálnych vzdelávacích programov, poskytovanie vhodných adaptácií a modifikácií obsahu vzdelávania.

Tímová spolupráca: zabezepčenie vzdelávacích aktivít pre žiakov, wellbeing žiakov a pedagógov, spolupráca s odborníkmi z praxe, organizovanie tímových stretnutí orientovaných na stratégie podpory pre žiakov a rodičov, koordinácia služieb a podpory poskytovanej mimo školy.

Prevencia a intervencia: implementácia preventívnych programov podporujúcich sociálny a emocionálny rozvoj žiakov, krízová intervencia pri problémoch správania alebo vzdelávacích ťažkostiach žiakov.

Vzdelávanie pedagógov: zabezpečenie vzdelávacích aktivít v oblasti inkluzívneho vzdelávania a pedagogickej diagnostiky, zdieľanie informácií o trendoch a postupoch v oblasti psychologického a špeciálno-pedagogického poradenstva.

Školský podporný tím v Súkromnej škole umeleckého priemyslu v Žiline prispieva k vytvoreniu inkluzívneho prostredia, kde sú akceptované všetky vzdelávacie potreby žiakov a zabezpečená individuálna podpora.

Ing. Václav Dostálek, riaditeľ školy

Ilustračné foto: © Inklucentrum – Centrum inkluzívneho vzdelávania, Bratislava