Stratégia informatizácie a digitalizácie vzdelávania na roky 2024 – 2027 predstavuje komplexný dokument, ktorý sa zameriava na modernizáciu vzdelávacích procesov a zavádzanie nových digitálnych technológií do vyučovania v Súkromnej škole umeleckého priemyslu v Žiline. Dokument nadväzuje na dlhodobé aktivity vedenia školy v oblasti digitalizácie umeleckého vzdelávania, ktoré sú hlavnou prioritou aj v aktuálnom školskom roku. Cieľom stratégie je pripraviť školu na výzvy súčasného a budúceho umeleckého vzdelávania, ktoré si vyžadujú adaptáciu na rýchlo sa vyvíjajúce digitálne prostredie. Dokument poskytuje rámec pre všetkých aktérov vzdelávania, aby úspešne realizovali informatizáciu a digitalizáciu vzdelávania v nasledujúcich rokoch.
Obsah stratégie:1. Informatizácia vzdelávania – predstavuje technologické inovácie a ich aplikáciu vo vzdelávacom procese, so zameraním na využitie softvérových a hardvérových riešení, virtuálnej a rozšírenej reality, umelej inteligencie a ďalších nástrojov (napríklad Microsoft Office 365, Microsoft Teams, EduPage), ktoré podporujú kreatívne a efektívne vyučovanie. 2. Digitalizácia vzdelávania – zameriava sa na digitalizáciu učebných materiálov, tvorbu elektronických učebníc a digitálnych portfólií, implementáciu vzdelávacích platforiem a systémov pre dištančné a hybridné vzdelávanie, experimentovanie s nástrojmi umelej inteligencie a uplatnenie digitálnych médií v umení a dizajne. 3. SWOT analýza – predstavuje analýzu silných a slabých stránok školy v oblasti informatizácie a digitalizácie, ako aj identifikáciu príležitostí a hrozieb, ktoré môžu ovplyvniť implementáciu stratégie, zároveň poskytuje základ pre plánovanie a rozhodovanie o prioritách. 4. Digitálne vzdelávanie v podmienkach školy – venuje sa špecifickým možnostiam a potrebám školy, vrátane softvérového vybavenia, zvyšovania digitálnych kompetencií učiteľov a zavádzania 2D a 3D digitálnych technológií a inovatívnych nástrojov do umeleckého vzdelávania v jednotlivých študijných odboroch. 5. Strategické ciele v oblasti informatizácie a digitalizácie – stanovujú dlhodobé ciele, medzi ktoré patrí zvýšenie kvality vyučovania, podpora kreativity a samostatnosti žiakov, budovanie technologicky vyspelého vzdelávacieho prostredia a zlepšenie spolupráce medzi učiteľmi, žiakmi a rodičmi prostredníctvom digitálnych nástrojov.
Stratégia kladie dôraz na systematický prístup k informatizácii a digitalizácii vzdelávania v podmienkach školy, pričom zohľadňuje potreby umeleckého vzdelávania a jeho prepojenie s modernými technológiami. Na tvorbe dokumentu participovali zástupca riaditeľa PaedDr. Peter Majer, MBA a školský digitálny koordinátor Ing. Jakub Záhorák.
Ing. Václav Dostálek, riaditeľ školy